Ga verder naar de inhoud

ZEB, derde van Mercuriusprijs met toegankelijkere winkels

Eind oktober 2021, reikte Comeos de Mercuriusprijs uit aan vernieuwende handelaars. Modeketen ZEB was derde met ‘ ZEB for Everyone’, een concreet actieplan om zijn winkels toegankelijker en inclusiever te maken.

Samen met Inter en Hart voor Handicap stelde ZEB in 2021 een vragenlijst op over de ervaringen van shoppers met de toegankelijkheid van de kledingzaak. Met die resultaten ging de modeketen aan de slag om de krijtlijnen van een toegankelijkheidsbeleid uit te zetten. De managers kregen een extra opleiding over klantvriendelijk onthaal. Die kennis gaven ze op hun beurt door aan de mensen op de werkvloer. Ook de winkels zijn aangepast in functie van de toegankelijkheid.

De jury van de Mercuriusprijs oordeelde dat ZEB een plek op het podium verdiende omdat de modeketen met 'ZEB for Everyone' een belangrijk deel van de bevolking beter bedient en daarmee de wereld tot een mooiere plek maakt voor iedereen.

Meest recente nieuws van Commerce Cares

Een dame in een restaurant die communiceert via gebarentaal.

Herbekijk het webinar Klantvriendelijk Onthaal

Nieuwsbericht van 4 april 2022

Hoe ga je om met klanten met een beperking? Dat antwoord vind je in het webinar Klantvriendelijk Onthaal.