Ga verder naar de inhoud

ZEB, derde van Mercuriusprijs met toegankelijkere winkels

Eind oktober 2021, reikte Comeos de Mercuriusprijs uit aan vernieuwende handelaars. Modeketen ZEB was derde met ‘ ZEB for Everyone’, een concreet actieplan om zijn winkels toegankelijker en inclusiever te maken.

Samen met Inter en Hart voor Handicap stelde ZEB in 2021 een vragenlijst op over de ervaringen van shoppers met de toegankelijkheid van de kledingzaak. Met die resultaten ging de modeketen aan de slag om de krijtlijnen van een toegankelijkheidsbeleid uit te zetten. De managers kregen een extra opleiding over klantvriendelijk onthaal. Die kennis gaven ze op hun beurt door aan de mensen op de werkvloer. Ook de winkels zijn aangepast in functie van de toegankelijkheid.

De jury van de Mercuriusprijs oordeelde dat ZEB een plek op het podium verdiende omdat de modeketen met 'ZEB for Everyone' een belangrijk deel van de bevolking beter bedient en daarmee de wereld tot een mooiere plek maakt voor iedereen.

Meest recente nieuws van Commerce Cares

Hoe ga ik om met klanten met een motorische handicap?

Nieuwsbericht van 8 augustus 2022

Ontdek hier communicatietips en tips voor een vlot bezoek aan je zaak van een persoon met een motorische handicap.