Ga verder naar de inhoud

Nieuws

Lees hier het laatste nieuws over onze tools en vormingen om de toegankelijkheid van je winkel of horecazaak te verbeteren.

Hoe ga ik om met klanten met een motorische handicap?

Nieuwsbericht van 8 augustus 2022

Ontdek hier communicatietips en tips voor een vlot bezoek aan je zaak van een persoon met een motorische handicap.

Hoe ga ik om met blinde en slechtziende klanten?

Nieuwsbericht van 4 augustus 2022

Ontdek hier communicatietips en tips voor een vlot bezoek van een blinde of slechtziende klant aan jouw zaak.

Hoe ga ik om met dove en slechthorende klanten?

Nieuwsbericht van 1 augustus 2022

Lees hier communicatietips en tips voor een vlot bezoek van een doof of slechthorend persoon aan jouw zaak.

Hoe communiceer ik met klanten met een verstandelijke beperking en neurodiverse ?

Nieuwsbericht van 29 juli 2022

Communicatietips en tips voor een vlot bezoek aan je winkel van klanten met een verstandelijke beperking en neurodiverse klanten.

Weg met het touchscreen: gebruik betaalterminals met fysieke toetsen

Nieuwsbericht van 27 juli 2022

Steeds vaker kan je afrekenen aan een betaalterminal met een digitaal aanraakscherm. Maar die evolutie is niet voor iedereen een vooruitgang. Apparaten met touchscreen hebben geen toetsen en zijn daardoor niet gebruiksvriendelijk voor mensen met een handicap.

Daar zijn de solden weer! Zó maak je ze comfortabel voor elke klant

Nieuwsbericht van 1 juli 2022

Begin juli is het feest, want niet alleen de zomervakantie gaat van start maar ook de zomersolden! Is jouw zaak klaar om àlle klanten een leuke soldenjacht te bezorgen? Wij zetten een paar tips op een rijtje.

Toegankelijke winkels: denk je ook aan de allerkleinste klanten?

Nieuwsbericht van 1 juni 2022

Op 1 juni is het de Dag van het Kind. Is jouw zaak voorbereid op het bezoek van kleine kapoenen? Wij geven graag wat tips om te zorgen voor een leuke winkel- of restaurantervaring voor kinderen én hun ouders. Want ook zo maak je jouw zaak toegankelijk voor iedereen.

Een dame in een restaurant die communiceert via gebarentaal.

Herbekijk het webinar Klantvriendelijk Onthaal

Nieuwsbericht van 4 april 2022

Hoe ga je om met klanten met een beperking? Dat antwoord vind je in het webinar Klantvriendelijk Onthaal.

Een dame in een rolstoel is aan het shoppen in een kledingwinkel

Commerce Cares uit de startblokken

Nieuwsbericht van 31 januari 2022

Welkom op de website van Commerce Cares. Je vindt hier tips en vormingen om je zaak toegankelijk te maken voor al je klanten.

ZEB, derde van Mercuriusprijs met toegankelijkere winkels

Nieuwsbericht van 6 december 2021

Eind oktober 2021, reikte Comeos de Mercuriusprijs uit aan vernieuwende handelaars. Modeketen ZEB was derde met ‘ ZEB for Everyone’, een concreet actieplan om zijn winkels toegankelijker en inclusiever te maken.